Chili sin Carne

 Dat wordt vandaag ons avondeten. Daarvoor hoef ik geen boodschappen te doen. Ik heb niet exact in huis wat je ervoor nodig zou hebben, maar ik draai gewoon een alternatief in elkaar.

Uit de voorraad ga ik gebruiken : 1 grote pot bruine bonen, 1 kleiner blik kidney bonen, 1 zak Mexicaanse groentemix uit de vriezer (tgtg) van 600 gram, tomatenblokjes, tomatenpuree, 2 uien en rijst heb ik nog voldoende. Zowel witte rijst als gemengde rijst van lassie. En die laatste doe ik er denk ik bij. Die moet eens langzaam op. Aftoppen met platte peterselie in plaats van koriander.

Vandaag of morgen moet ik echt een broodpakket scoren. Ik zie er wel steeds voorbij komen, maar die zijn veel te ver weg. Ik ga geen 16 kilometer rijden voor een broodpakket. Toch houd ik altijd een groot gebied aan in tgtg, want mijn man komt geregeld langs plekken in de buurt en heeft de vrijheid dan even te stoppen.

Als ik geen broodpakket scoor dan zal er budgettair niets veranderen vandaag. Dat betekent nog €59,38 voor 14 dagen. Het wordt steeds moeilijker voor te stellen dat het haalbaar is. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 12,13 en 14

Vragende mensen zijn te helpen

Heerlijk bakkerspakket!