Dag 12,13 en 14

 Vrijdag werden er vrij onverwacht nog boodschappen gedaan. In een impuls, gevoed door mijn onvrede over het gebrek aan fruit, bestelde ik een lidl tgtg voor €2,99. Man heeft dit opgehaald en kwam in de winkel ook nog een drietal verse pizza's tegen in de verspil me niet bak! Dat betekende voor 3 personen een avondmaal. Daar de lidl app ook de poffertjes in de reclame had heeft hij daarvan ook zak gekocht voor de kleinste kinderen. Dat kostte €0,85. Gisteren aten wij dus deels pizza en deels poffertjes met fruit.

Het pakket was mooi gevuld!


De peren, 2 appels en 1 bakje druiven zijn al opgepeuzeld. De champignons en 1 bosje bosuitjes wil ik gebruiken voor vegetarische 'kip' Siam. Ik heb nog zo'n pak van knorr staan, uit een tgtg a-merken box. (Dat was overigens niet zo'n aanrader, tenzij je van veel pakjes kookspul houdt.) Persoonlijk houd ik niet van kip, ik vervang het liever met groenten. In de vriezer zitten ook nog twee zakjes met diverse kleuren paprika, die doe ik daar ook doorheen.

De sla gaat steeds tussen het brood en blijft ook goed vers door het kluitje. De venkel tover ik om in een venkel-aardappel soepje voor een lunch deze week. Evenals de bosuien, denk ik, dat maakt ook lekker soep. Misschien doe ik het ook wel gewoon klein snijden en invriezen, even zien hoe het loopt.

Gisteren was de onvrede over de budgetten nog niet over. Ik kocht nog een tgtg van coop en 2 van de bakker. Dat kostte bij elkaar €14,97. Van deze ben ik vergeten foto's te maken :(

Coop bevatte: 1 verspakket voor pompoensoep, 1 net citroenen, 1 pak optimel drinkyoghurt, 1 klein zakje ijsbergsla, 1 grote verpakking gyros vlees, 1 braadworst, 1 ribkarbonade, 1 zakje wokgroenten en een kleine verpakking ham. De gyros maak ik vanavond met aardappelen uit de oven en salade van sla, witlof en bosui.

De bakker had ons zeer ruim bedeeld met 2x 6 tarwepuntjes, 2x 10 witte puntjes, 2 grote zakken met gemixte harde broodjes, 2 iets kleinere zakken met gemixte luxe broodjes(worstenbroodjes, kaasbroodjes, broodje met een soort knakworst), in totaal 8 gebakjes, waarvan we er 4 deelden en de andere 4 stak ik in de vriezer, 2x 6 donkere bolletjes met zaden en 2x een half pittenbrood. Nou, als dat niet royaal is weet ik het ook niet meer.

Ik gaf daarmee €18,81 uit en heb daarom nog maar €23,74 over. Interessant, maar niet onmogelijk. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vragende mensen zijn te helpen

Heerlijk bakkerspakket!