Diepvries wordt steeds leger!

 Hoera, eindelijk ruimte in zicht voor de zomerse ijsjes en BBQ la!

Er komt zowaar ruimte in de vriezer nu we deze challenge doen. Ook vandaag eten we uit de vriezer. Er zijn 3 kant en klaarmaaltijden aan het ontdooien. De jongsten eten een eerder gekookte extra portie macaroni.

Vanavond haal ik een tgtg bij de coop. Dat kost €4,99. Meestal zijn dit hele mooie pakketten. Ik hoop heel erg op fruit. Dat is wel iets dat me dwars zit, er ligt aanzienlijk minder fruit op de schaal dan normaal. Eén van de redenen waarom ik twijfel of ik de challenge doorzet. Wij zijn gewend veel verse groenten en fruit te eten. Feitelijk eten we bij elke maaltijd een stuk fruit of wat van groenten. Nu is dat echt minder.

Nu we dit zo doen kan ik me echt voorstellen dat mensen die dagelijks van een heel klein budget moeten leven niet alleen eerder ongezonde keuzes maken, omdat die vaak goedkoper zijn, ook kan ik me indenken dat je door al dat puzzelen met geld en eten best depressief kan worden uiteindelijk. En dat is een situatie van waaruit meestal echt geen gezonde keuzes worden gemaakt.

Ik ga dus nog even door, maar als het me te gortig word met nee verkopen aan de gezinsleden die om gezonde dingen vragen, dan zou het zomaar kunnen dat ik de challenge stop. 

Vooralsnog zit er €42,55 in de denkbeeldige knip. Met nog 12 dagen in het verschiet.... 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 12,13 en 14

Vragende mensen zijn te helpen

Heerlijk bakkerspakket!