Vragende mensen zijn te helpen

 Een gezegde dat mijn oma graag aanhaalde in vele situaties. En niet onwaar gebleken.

Gisteren stuurde ik mijn schoonzus een berichtje met de vraag waar zij het orthodontisch mondwater bestelde toen haar zoon nog beugelde. Ze had me eens verteld dat zij er voordelig aan kon komen. Ze schreef terug: ik weet nog 2 heel voordelige flessen voor je. Namelijk die uit mijn kelder.

Ze bleek er nog twee op voorraad te hebben, maar haar zoon beugelt niet meer van voor de kerst. Dat is een enorme meevaller! Dochter fietst er meteen langs vanmiddag om ze op te halen.

Ik was in gedachte al een boodschappenlijstje aan het maken voor deze week. Ik heb fruit nodig, sowieso bananen en graag appels. Eieren zou leuk zijn, maar niet perse nodig. Op het einde van de week zou een broodpakket handig zijn. Ik moet zorgen dat ik 5 of 3 euro overhoud voor een tgtg daarvan. Eigenlijk zou ik heel graag een groentepakket van de groothandel scoren, maar soms zitten er bijvoorbeeld 8 zakken sla in en 40 citroenen en verder niets. Daar kan ik wel van uitdelen uiteraard, maar dat helpt me nu niet in mijn challenge. De gok is wat groot nu. 

Voor het avondeten heb ik, denk ik nu, weinig nodig. De vriezer zit nog altijd voller dan ik zou willen. Vanavond eten we zoals al gezegd, allemaal wat anders zo'n beetje. 

Morgen wil ik gebakken krieltjes maken met vegan schnitzels uit de vriezer en ovengroenten voor drie personen en Hollandse wokgroenten (maar dan gekookt) voor 2 personen. Alles uit de vriezer en allemaal van tgtg van de coop.

De invulling van woensdag laat ik nog even op zich wachten. Gisteren ruimde ik de voorraadkast op en daaruit bleek er nog voldoende pasta, rijst etc te zijn. Hetzelfde wil ik morgen met de vriezer doen. Wat ik dan zoal vind zal dienen als avondeten. 

Vanaf volgende week zal de challenge zeker lastiger worden, er komt een einde aan de voorraad, maar ook aan de statiegeld flessen. Vroeger leverden we die elke week in, maar sinds we bijna geen fris meer drinken zijn die flessen blijven liggen. Nu heb ik nog van 2 winkels in totaal 9 flessen gevonden bij het opruimen van de stal. Dat zouden bij mijn weten echt de laatste moeten zijn. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 12,13 en 14

Heerlijk bakkerspakket!